[Csaladtortenet 2] Egyedülálló elhalálozása

Henrik Reitzner henrikreitzner at gmail.com
2021. Feb. 19., P, 17:10:03 CET

Kedves Kutatók!

Sok szép eredményt köszönhetek a MACSE adatbázisainak, és a fórumon
elcsípett informćióknak, így most bizalommal fordulok hozzátok, hátha van
valakinek ötlete, hátha van tovább...

 - mennyire kell közeli rokonnak lenni, hogy kiadják a temetést megrendelő
hozzátartozó nevét? (ha hozzátartozó volt)
- mi történik az olyan magányos rokonok nélküli személyek dolgaival, ha
mondjuk nincs hozzátartozó és a temetést és minden egyebet az önkormányzat
intéz? Nincs valami örkormányzati lerakat, ahova az illető fényképeit és
iratat letétbe helyezik? (naiv vagyok ugye?)
- mennyire kell közeli rokonnak lennem (másodunokatestvér?), hogy az
önkormányzat utánnanézzen a rokonomról milyük van? (ha egyáltalán az
önkormányzat a megfelelő kapcsolat erre)

A story bővebben ha valakit érdekel:
2001-ben egy Budapesti telefonkönyvben rábukkantam egy Reitzner Györgyre,
akiről biztos voltam, hogy rokonom, csak nem tudtam hova helyezhetném el a
családfán.
Hívtam a számot, de nem vette senki.
Négy évvel később elmentem a címre de már nem volt ott a neve.
Valószínűnek tűnt hogy meghalt.
Sokáig semmi hír, mígnem a MACSE-nak köszönhetően 2018-ban fel nem bukkant
a házassági bejegyzése. Ekkor láttam, hogy kik a szülei és gyönyörűen
billesztettem az újdonsült rokont a családfába. (a feleség vonalán
elindulni talán passzé ugyanis esküvő 1944, válás 1954)
Akkor írtam a budapesti temetkezési intézetnek, de elhalálozási dátum
hiányában túl nagy volt az intervallum 2001-2018.
Mígnem a MACSE fórumán olvastam az új halott keresőről és egy barátom
megnézte nekem a bejegyzést és bingó. 2001. április 4! (esélyem sem volt
beszélni vele, mert a telefonszámra egy hónappal később bukkantam)
De így már a BUDAPESTI TEMETKEZÉSI INTÉZET másnapra elküldte a választ:
"Hivatkozva levelére tájékoztatom, hogy az Ön által keresett,
néhai Dr. Reitzner Györgyöt 2001. május 17-én szórásosan temették
az Új Köztemetőben. A temetést megrendelő adatait adatvédelmi
okokból nem áll módunkban kiadni."
Abban bíztam, hogy ha van sírja, azt valaki fenntartja, valaki fizet érte
és akkor rábukkanok egy ismerősre, aki ismerte, vannak fényképei, talán
családi iratai... ez egyszer egy pozsonyi sír esetében szuperül bejött és
egy egész ágat fel tudtam kutatni pedig már csak női leszármazottak voltak!
...de a "szórásosan temették" információ eloszlatta reményeimet.

Szóval van e valami esélyem valakire rábukkanni, aki ismerhette, aki pár
plusz adattal szolgálhat nekem? Esteleg rokoni alapon nem kérhetem ki az
elhalálozási anyakönyvből a bejegyzést, hátha a bejelentőt még fel tudom
kutatni (ha nem kórházban halt meg).

Van esteleg valakinek valamilyen ötlete, tippje?

Na kicsit hosszan írtam, elnézést.

Tisztelettel

Reitzner Henrik