[Csaladtortenet 2] Budapest V - születési anyakönyv

Peter Busa ep.energetika at gmail.com
2021. Feb. 23., K, 19:05:05 CET

Kedves Listalakók!

Csak egy kiegészítés:
Úgy tudom az FS-en megtalálható diák a polgári anyakönyvek
másodpéldányairól készültek a különböző levéltárakban (pédául a Vas megyei
anyakönyvek részben a Tolna Megyei és a Vas Megyei levéltárakban).
A másodpéldányokat az anyakönyvvezetők készítették az eredeti
anyakönyvekkel azonosan és ezek kerültek a levéltárakba. Az eredeti -tehát
az aláírók eredeti aláírását tartalmazó könyvek- az aktuális anyakönyvi
hivatalok őrzik.

Hogy a fényképezéshez melyik levéltárban milyen időtartományban sikerült
hozzájutni azt nem tudom, csak remélem, hogy minél szélesebb idősávban. És
talán majd egyszer a többi is kutatható lesz on-line.
De abban biztos vagyok, hogy 1980 utáni másodpéldányt nem
fényképezhetett le senki, mert 1981.01.01-i hatállyal a másodpéldányok
vezetését megszüntette egy jogszabály, így azóta nem készülnek "biztonsági
másolatok".

Vannak olyan területek, ahol a születések 1921, a házasságik 1951, és a
halotti másodpéldányok 1980  év végéig elérhetőek az FS-en. Sajnos ez nem
általános, csak remélem, hogy egyszer majd az lesz.

Üdvözlettel:

Busa Péter

Julia Szent-Gyorgyi <jpmiaou at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. febr. 23.,
K, 16:49):