[Csaladtortenet 2] Nyíradony 1891. március

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2021. Jan. 10., V, 20:33:26 CET

Kedves Anna!

Kit keresel?
Lapszámozás, sorszámozás folyamatos, nem tudok arról, hogy ebből az
anyakönyvi részből hiányozna. Sőt, kifejezetten nagy vonzáskörzete
volt rkat egyházilag anno.

A görög katolikus anyakönyv sok helyen hiányos.
Eredeti, és másodpéldány egyaránt.

Ha római katolikust keresel, akkor Nyírlugos, Nyírábrány, és Geszteréd
jön szóba a környéken. A többi településnek református, vagy görög
katolikus anyaegyháza volt ebben az időben.

Lényeges kérdés, hogy Nyíradony vonzáskörzetében merre lakott akit keresel?
Miért ne lenne hihető, hogy egy hónapig nem született gyermek?
A görög katolikus lakosság volt a nagyobb, és ma is az. A római
katolikus anyaegyházat 1779-ben alapították, akkor jöttek Esztergom
megyéből  a Károlyi család birtokairól  az új lakosok, akik egyezséget
kötöttek a gróffal, milyen feltételeket kapnak, milyen feltételekkel
jönnek? Ők alapították meg a nyíradonyi rkat anyaegyházat, illetve a
lugosi filiát.

Ha érdekel a helytörténet, többet itt találsz.
Én követtem el...
https://nyiradony.asp.lgov.hu/telepulestortenet

Üdv, Zsolt!
Nyíradonyból