[Csaladtortenet 2] amikor a lelkész is érzi, hogy olvashatatlan, amit írt

Roland Ákos Jakab jakabrolandakos at yahoo.com
2021. Jan. 19., K, 13:11:18 CET

 Igen, én is időnként félreteszem egy jó időre ezt az ágat, és mikor újra kedvet kapok rá, akkor folytatom. :-)
Az a brutál, amikor még cirill betűvel és román nyelven vezették. Egy része szerencsére előrenyomtatott sablon. Így sikerült ma megtalálnom Nemes Gergely és Gólya Julianna házasságát 1844-ből, a képen a bal alsó:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C336-LT3P?i=357&cat=25959

Nemes Gavril fia Gregor vette feleségül Golia Michail lányát Julianat, lakhely Bikis (Békés). :-)

Az előző oldal, amin a pap javította magát, az egy rövid szakasz 1845-1852-ig, ami érdekes módon magyar nyelvű sablonba, magyarul íródott, pedig előtte és utána is ugyanaz volt a lelkész, és románul, cirillel írt. Lehet, hogy nem volt neki másféle anyakönyvi íve. :-)
Mindenesetre az adott magyar nyelvű szakaszban szerencsére két keresett házasság is meglett.