[Csaladtortenet 2] Nemes csaladok utan kutatoknak

Dr. Sándor Imre imre at hit.bme.hu
2021. Jan. 22., P, 08:16:23 CET

Kedves Kutatotarsak!

Egy nemregiben megjelent konyvre szeretnem felhivni a figyelmeteket,
amivel egy kedves tavoli rokonom lepett meg a kozelmultban.

  Atlas osobných pečatí I.

http://194.160.130.195/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=5763

Az 1000 A4-es oldalas konyv elso 600 oldala a hajdani (elsosorben
Felvideki) nemes csaladokat targyalja folyoszoveggel, csaladfak nelkul.
Viszont az altalam kutatott csaladoknal talaltam olyan
informaciomorzsakat, amelyek nem szerepeltek a szokasos forrasokban
(Nagy, Szluha, Kempelen, stb.) A konyv masodik 400 oldala a szlovak,
osztrak es lengyel leveltarakban lefenykepezett viasz cimerpecseteket
tartalmazza (4000+ kep). Ezek kozott is akadtam olyan cimerre, amelyet
korabban sehol sem leltem.

A konyv - cimebol adodoan - szlovakul irodott, de aki kicsit is jartas a
szakirodalom nyelvezeteben, az konnyen boldogul a google fordito
segitsegevel.

Udvozlettel

Imre Sandor