[Csaladtortenet 2] a gyermekek vallása

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2021. Júl. 11., V, 18:07:21 CEST

> Ezt a törvényt biztosan nem tartották be (bár nem tudom, mikor módosíthatták - másnap?).

Tapasztalatom szerint az állami anyakönyvezés előtt két változat vagy
lehetőség volt: a gyerekek vagy az egyező-nemű szülő vallását
követték, vagy mind katolikusok lettek. A második azt hiszem akkor
volt gyakrabb, ha az apa volt katolikus.

Azt hiszem, már 1841 körül is volt valami intézkedés vagy törvény (bár
talán egyházi, nem állami), mert akkortájt gyakran találni az
anyakönyvekben külön vezetett vegyes házasságokat, általában egy-két
évig, néha kicsit hosszabban. (Az évszám helyességét nem garantálom.
Gyakran rosszul emlékszem dolgokra.)

Juli
/\ /\