[Csaladtortenet 2] a gyermekek vallása

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2021. Júl. 11., V, 18:07:54 CEST

Kedves Mindenki!

A témában bedobnék egy érdekességet. Édesanyám falujában, Mendén (Pest
megyei többnyire tót település) a lakosság egynegyede, harmada volt
evangélikus, a többség katolikus. A faluban szokás volt vegyes házasság
esetén, hogy a születő gyerekek, nemtől függetlenül, az anya vallását
kapják. Így a XIX. század második felétől (amikor a vegyes házasságok
gyakoribbá váltak) olyan furcsaságok történek, hogy régi katolikus
családnevek kerültek az evangélikus vallásúak közé és régi evangélikus
nevek a katolikus vallásúak közé. (Bár a vegyes házasságok továbbra sem
voltak népszerűek)
Én ilyen szokásról még nem hallottam máshonnan.

Üdv,
Balázs

Szabó Előd <szaeltan at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. júl. 11., V,
16:34):