[Csaladtortenet 2] Sütterlin írással írt családnév kiolvasása

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2021. Júl. 12., H, 15:45:06 CEST

Kedves András!

Köszönöm a válaszodat. Igen, a pap váltogatta a Sütterlint és a mai
kézírást. Voltak nevek, amiket szinte mindig csak "németesen", míg olyan
nevek is, amiket kizárólag "latinosan" írt le, függetlenül attól, hogy azok
ugyanolyan sváb családok voltak. Sőt, van, amikor a családnéven belül
néhány betűt Sütterlinnel ír, míg a más betűket hagyományosan. Vagy a név
elejét így, a másik felét meg úgy...

Jól olvastad a nevet, Schwend(en)wein lesz a megoldás. A segítségeddel
sikerült beazonosítanom a családot, sőt megtalálnom a leányka halálozását
is. Igaz, a pap elrontotta az apa keresztnevét a kérdezett bejegyzésnél
(Krisztiánt írt Mátyás helyett).

Köszönöm még egyszer.
Üdv,
Balázs