[Csaladtortenet 2] Még egy kérdés

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2021. Júl. 29., Cs, 21:29:37 CEST

> Brachtl József halotti bejegyzésében valami furcsát találtam.
>
> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSR6-9YS1?i=303&cat=228267
>
> Lehetséges-e, hogy Miskolcon született?  Ja, mert ott sem találom....

A halotti bejegyzés Brachtl Istvánról szól, nem Józsefről... ?

Miskolcon nem látok semmilyen Brachtl-t vagy Prachtl-t, de a
vízivárosi anyakönyvben határozottan az van odaírva. Talán Miskolc
közelében levő faluból származott, de a családi emlékezet csak a
Miskolcot őrizte meg? Az is előfordul, hogy valaki más (például a
felesége) származott onnan, csak az adatokat bemondó rokon rosszul
emlékezett. Vagy Miskolcon tanulta ki a cipészmesterséget.

Juli
/\ /\