[Csaladtortenet 2] 1919-ben elhunyt magyar honvéd anyakönyvi bejegyzése

Zsuzsanna Sike sikezsuzsannacsaladkutatas at gmail.com
2021. Jún. 4., P, 14:46:02 CEST

Kedves Kutatótársak és Tagtársak!

Bécsi kutatásom során egy falba ütköztem, nem tudom átjárható-e?
Nos egy 1919.03.28-án elhunyt magyar királyi honvéd (11. gyalogezred)
halálesetét regisztráltam Budapesten (vélhetőleg Budapesten!).
Éenkefi levéltáros úr által megküldött és mellékelt  slejfnin (nem
degradáló, ténylegesen nem nagyobb), Az adatok alapján  egyértelműen
beazonosítható személyről készült "slejfni" a "budapesti Vöröskereszt
bejegyzése alapján" készült.

Az lenne felétek a kérdésem, hogy van-e ismeretetek arról, hogy ez miféle
bejegyzés lehetett ez? Bár Lenkefi úr nem írta meg, hogy milyen
adatbázisból származik a slejfni (ránézésre nem katonai!), lehet, hogy
valami féle Vöröskeresztes központi adatbázisból?
Amennyiben a budapesti Vöröskeresztnek "benne van a keze", akkor ez
megjelenhet valamelyik budapesti halotti anyakönyvben?   ... és, ha igen,
akkor melyikben?
Van-e olyan ismerete, hogy pl. ilyen esetben, amikor a budapesti
Vöröskereszt is "bejátszott", akkor hol anyakönyvezték az elhunytat (...
aki nem mellesleg Ung vármegyei).
... ja, és még valami: Lenkefi úr leírása alapján esetlegesen a
tanácsköztársaság harcainak áldozata is lehet ...)

Nagyon köszönöm, ha intuíciókat kaphatok ebben a kérdésben!

Köszönettel, Zsuzsánna