[Csaladtortenet 2] Megsemmisült anyakönyvek

feco nagy nagyfeco.com at gmail.com
2021. Jún. 20., V, 17:46:39 CEST

Kedves Kutatótársak!

  Már kértem segítséget at aszófői anyakönyvek megkereséséhez.
 A következőt sikerült kiderítenem.: A Tihanyi apátságban azt mondták, hogy
az anyakönyvek egy része megsemmisült, de hogy melyik arról nem tudtak
érdemi információt szolgáltatni.
A Veszprémi Egyházmegyei Levéltárban a kérdéses anyakönyvek nem találhatók.
Az 1778-1883 házassági  anyakönyv nem szerepel a Kálniczki féle
segédletben, a halotti viszont igen, írtam az Óbudai Levéltárnak ( a
mikrofilmek őrzési helye). A következő választ kaptam :Megállapítottuk,
hogy a Kálniczki László által összeállított segédletben helytelenül
szerepel, ugyanis az *aszófői* *1778-1853 közötti halotti
anyakönyv nincs meg sem digitálisan, sem mikrofilmen intézményünkben.*
  Szintén kerestem az 1782 -1798 értényi házassági anyakönyvet, A Pécsi
Egyházmegyei Levéltár válasza:A kérdéses időszakból nincsenek értényi
házasultak anyakönyve. Sajnos azt nem tudom megmondani, volt-e egyáltalán
(egy 1960-as leltár szerint sincs ebből az időszakból), illetve, ha nem
volt, akkor ebben az időszakban hol anyakönyvezték az értényi házasságokat.
Ebben az időszakban volt Értényben születési és halotti anyakönyvezés,
valószínűtlennek tartom, hogy a házasságokat máshol rögzítették volna
 Kutatásom során átnéztem a máréfalva-i anyakönyveket is . Az az
anyakönyvből lapok hiányoznak, elvesztek az 1794 okt. 14-1803 jan. 6
közötti házassági bejegyzések.

*Ezért kérem felvenni a megsemmisült anyakönyvek listájára*.

Aszófő        1778-1883 házassági  anyakönyv
                   1778-1883 halotti anyakönyv
Értény         1782 -1798  házassági anyakönyv
Máréfalva   1794 okt. 14-1803 jan. 6  házassági anyakönyv

Üdvözlettel Nagy Ferenc

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>