[Csaladtortenet 2] vezetéknév kiolvasás

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2021. Már. 2., K, 10:01:58 CET

Kedves Pista és mindenki, aki magánban válaszolt!
Köszönöm, igen, most már egyértelmű, hogy Zsombo (megtaláltam Zsombo Ilona
másik gyerekét is, ott tisztán olvasható).

A problémámat az okozza, hogy van három vagy négy Helena, akik
mindegyikének Csernus Mihálytól született gyereke. Az első kettő (Zsombo,
majd  Varga) még lehetne is azonos személy vagy egymás utáni feleségek,
mert a keresztszülők azonosak. A harmadik Helena (Kotsis) nem lehet azonos
a másodikkal, mert átfedésben vannak a születések, és a keresztszülők sem
stimmelnek. Kotsis Helena utolsó előtti fiának a keresztelési anykönyvében
a Kotsis ki van javítva Ságira, és a fiú házassági anyakönyvében is Sági
szerepel az anya neveként. Most jön a csavar: Csernus Mihálynak egyetlenegy
házassági bejegyzése van, méghozzá Sági Ilonával, mindezt a Zsombó Ilonától
született első gyerek előtt egy évvel! A kör bezárult.
Van ugyan három Csernus Mihály, akik bármelyike lehet nagyjából bámelyik
Ilona párja, de további házassági anyakönyv megtalálása nélkül ezt nem
lehet eldönteni. Nem találtam még meg egyik Ilona és egyik Csernus Mihály
halottiját sem (bár még nem rágtam át magam az összes csongrádi halotti
anyakönyvön).
Ennyi volt a kételyem mögött.
Üdv,
Anna