[Csaladtortenet 2] Görög katolikus bejegyzés Szentesen

Eva Bocsak qlipintyo at gmail.com
2021. Már. 7., V, 20:25:31 CET

Kedves Kutatótársak!

Meg tudná nekem valaki tapasztalt kutató mondani, hogy miért lehetett
áthúzva vagy kiadva egy keresztelési bejegyzés általában? Más felekezetbe
vagy más görögkeleti templomba vihették át vagy mi ez egyáltalán?

A; ark:/61903/3:1:3Q9M-C336-YS9N-J?from=lynx1UIV8&treeref=GQQD-9VH
(familysearch.org)
<https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C336-YS9N-J>

A jobb oldalon alulról a 3. és áthúzott bejegyzésről van szó.

Ugyanígy áthúzták és jegyzettel látták el a család másik két keresztelését
is 1817 és 1822-ből.

Egy Tiszaföldvári gazdálkodó Radovics György felmenőmről van szó és annak
Katalin feleségéről, akiknek János, Konstantin és Mária gyermekeit
keresztelték itt Szentesen a gr. keleti magyar egyházban.

Sajnos semmi pontosabbat nem tudok felkutatni már évek óta visszafelé erről
a származásomról. Nem tudom, hogy szerbek vagy románok, hogy honnan jöttek,
hogy mi lett velük, hol haltak meg, csak egy gyerekről Konstantinról vannak
adatok, aki a felmenőm. 1824 után Szentesen nem találtam több bejegyzést.
Az 1828-as összeírásnál még Tiszaföldváron él Radovics György, utána semmi,
de semmi, hiába gyötröm magam. Egyszercsak 1846-ban Konstantin
Körösladányban megházasodott, majd Csorváson élt római katolikus
családjával, vallását megtartotta, mert a békéscsabai  gr. keleti román
plébánián szerepel a halotti bejegyzése. 1846-tól már minden adatot
megtaláltam, csak az előtte lévő időszak talány.

Esetleg a fenti bejegyzésben nincs valami nyom a származásukra, ha valaki
olvasni tudja ezt az írást? Én csak a neveket és a városneveket vagyok
képes felismerni.

Itt vannak az egyéb adatok róluk.

György Radovics (elhunyt) | Person | Family Tree | FamilySearch
<https://www.familysearch.org/tree/person/details/GQQD-9VH>

Nagyon boldog lennék bármi ötlet és segítség esetén, mert itt már tovább
lépni képtelen vagyok..

Üdv

Bocsák Éva