[Csaladtortenet 2] Segítség kérése

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2021. Már. 9., K, 14:46:14 CET

Nyugbéres, vagyis nyugdíjas. Régen csak azoknak járt nyugdíj, akik korábban
állami alkalmazottak voltak, pl. jegyző, katona, rendőr, postás, vasutas.
Nőben különösen ritka volt az ilyen, gondolom azért is írták ide róla.
Vagyis, a nyugdíj nem egy életkor által meghatározott dolog volt, hanem egy
megélhetést biztosító státusz. Az öregek többségét azonban fiatalabb
családtagjaik tartották el.
Míg ezeket a sorokat írtam, azon gondolkodtam, hogy vajon a tanárok,
tanítók -jelenleg magam is az lévén- kaptak-e nyugdíjat, de arra jutottam,
hogy nem, mivelhogy az iskolák többsége -legalábbis az elemi iskolák-
egyházi fenntartásúak volt, nem államiak.
NJ

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>