[Csaladtortenet 2] Iskolai bizonyítványok kutatása

Laszlo Florian Vegh veghflorian at gmail.com
2021. Már. 19., P, 19:02:57 CET

Kedves Péter!

Ha kinyit, ajánlom az OPKM-et, rengeteg gimnáziumi iskolai évkönyv van meg:

https://www.opkm.hu/?lap=dok/dok&dok_id=18

Itt meg tudod nézni, hogy melyik iskolának melyik évfolyama van meg:

https://library.hungaricana.hu/hu/collection/iskolai_ertesitok_bibliografiaja/

Az iskoláknak külön gyűjteményei vannak a megyei levéltárakban is, de
sokszor az iratok (pl. anyakönyvek) még a mostani iskolában vannak.
Utóbbiakat sajnos tavaly március óta nem lehet kutatni, nem tudsz bejutni
az iskolákba. Még ajánlom az egyházmegyei levéltárakat is, ott is nagyon
sok érdekes iratot találhatsz egy-egy egyházközség Ad schola irattípusnál
(de pl a váci egyházmegye fizetős oldalán vannak iskolaszéki iratok is
feltöltve, Kalocsánál nem emlékszem, hogy lenne). Ha valamelyik rend
gimnáziuma érdekel, akkor egyértelműen az ő levéltáruk lesz a nyerő. Én a
Piarista Levéltárban kutattam az iskola hősi halottai után, iratok,
anyakönyvek,minden a rendelkezésre állt!

Sok sikert a kutatásban!

Flórián

Peter Busa <ep.energetika at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. márc. 19., P,
18:42):