[Csaladtortenet 2] Digon /Digony János, Hanusfalu

Dömötör Ákos akos.domotor at gmail.com
2021. Már. 24., Sze, 21:34:07 CET

Kedves Kutatótársak!

Elakadtam a feleségem családjának kutatásában - van esetleg ötletetek, hogy
merre keressek tovább?

Digon János (https://www.familysearch.org/tree/person/details/G7Y8-9HN)
születési adatait keresem éppen:
1850-54 körül született Hanusfalván. Ebből kettő is volt az országban, egy
Szepes, egy pedig Sáros vármegyében (Hanuąovce nad Topµou,
Tapolyhanusfalva). Görögkatolikus volt, ilyenek pedig az 1880-as
népszámlálás szerint csak Sárosban laktak. A Billiongraves szerint itt
mostanában is élnek Digoň nevűek. Tapolyhanusfalván nem volt görög
katolikus plébánia ekkor, a település Györgyöshöz tartozott.

Az ő születési anyakönyvi bejegyzését nem találtam meg, de két másik
Digonyt igen:

Digony János és Balsó? (Kmecz?) Susanna lánya Helena: 1848, Vlacsa,
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-6X23-JFG?i=2&wc=9PQ4-VZQ%3A107654201%2C108764701%2C109883301%2C950166701&cc=1554443

Digony Mihály és ? Ilona lánya Anna, 1850, Györgyös
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-6X23-2JZ?i=3&wc=9PQ4-VZQ%3A107654201%2C108764701%2C109883301%2C950166701&cc=1554443

Az a Digon János, akit én keresek késöbb Szabolcs megyébe, Hugyajra (ma
Érpatak) költözött, 27 éves korában 1878-ban már ott házasodik, a
leszármazottai is ott éltek. Azt, hogy Hanusfalváról való, a lánya
születési anyakönyi bejegyzéséből tudom:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-Y3S9-3Q44?from=lynx1UIV8&treeref=G7Y8-9HN&i=167

Átnéztem a kereszteléseket az alábbi településeken:

   - Remenye, 1844-1857-ig biztosan átnéztem
   - Durdos (Györgyös) 1847-1866-ig átnéztem
   - Matiaska, 1848-1860-ig átnéztem
   - Hlinné, 1852-1858 átnéztem (1852-ben kezdődik)
   - Petkovce 1848-1856

Amit még találtam, hogy Digon nevű több is felbukkan Szabolcsban:

   - Digon András, született Nyíregyházán 1861 körül:
   https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-Y3S9-36G9?i=399&cc=1452460&cat=1024843
   - Digon Pál, született Érpatakon, 1867 körül
   https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-Y3S9-36BP?i=504&cc=1452460&cat=1024843
   - Digon Pál - Digon Julianna testvérek. Digon Julianna férje 47 éves
   1897-ben:
   https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-Y3S9-374C?i=422&cc=1452460&cat=1024843
   - Digon Mária, Származása: Felvidék, 1880-ban 25 éves (→ 1855 körül
   született)
   https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSL5-X9C7-N?i=399&cat=413651

Van esetleg ötletek, hogy van-e még az anyakönyveken kívül valamilyen
összeírás amit érdemes lenne átnéznem? Kutatja esetleg valaki a Digon
családot?

Köszönöm előre is segítséget!

Üdv,

Dömötör Ákos