[Csaladtortenet 2] Rokonsági fokok

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2021. Már. 26., P, 15:45:46 CET

Kedves Ferenc!
Úgy látom az általad belinkelt táblázat Szegedi László történész (
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szegedi_L%C3%A1szl%C3%B3_(t%C3%B6rt%C3%A9n%C3%A9sz)
) egyszemélyes művéből való:
https://hu.wikibooks.org/wiki/Heraldikai_lexikon/V%C3%A9rrokons%C3%A1gi_t%C3%A1bla
Valamiért leragadhatott egy régebbi felosztásnál az ük-szép sorrendet
illetően. (Régebben olvastam erről az eltérő sorrendről, de már nem tudom,
hogy hol).
Az is lehet, hogy a Felvidéken még ma is így használják: Szegedi László
ugyanis a mai Szlovákiában született, tanult és dolgozik.

Arra ezért kíváncsi lennék, hogy a jobbapa, dédükapa, dédöregapa, dédősapa
stb. kifejezések mennyire ismertek/elfogadottak a magyarországi
genealógusok között.

Üdv,
Anna

Anna Gősiné Greguss <ggacs4 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. márc. 26.,