[Csaladtortenet 2] Rokonsági fokok

Mukli Krisztián krisztianmukli at mukli.hu
2021. Már. 26., P, 19:49:35 CET

Sziasztok!

Na hát korábbi levelemben, amit úgy tűnik, megint nem a listára sikerült
írni, hanem közvetlenül a témafelvetőnek, ugyanerre az Heraldikai
lexikon című kötetre(?) hivatkoztam. Nekem ez túlgondoltnak, túlírtnak,
erőltetettnek tűnik, olyan megnevezéseket és definíciókat használ,
amikről máshol életemben nem hallottam (ami kb. semmit nem jelent, hisz
én csak mezítlábas szabadidős hobbikutató vagyok) és ha ellenőrizni
akarom az állításait akkor nem is tudom, csak önmagára hivatkozva.

A linkelt wikipédia oldalt olvasva Szegedi Lászlóról, nekem az volt az
érzésem, nem elvitatva az érdemeit, hogy egy kicsit túl sokat is
megreformál, rendszerez, újragondol, újraalkot. Nem vagyok benne biztos,
hogy ez a követendő út...

Én mindig így tudtam, és így is alkalmaztam: szülő - nagyszülő -
dédszülő - ükszülő - szépszülő (és további fokozatokról tulajdonképpen
nem tudok, de ha nagyon kellett a továbbiakat, csak mint "ős" neveztem
meg, illetve élőbeszédben nekem mindig valahogy értelmesebbnek tűnt, ha
a déd-/ük-szülő felmenőjére hivatkoztam, pl: ükapám nagyapja, ha a fenti
felsorolásnál több fokozatot kellett megkülönböztetni). Persze én nem is
dolgozok többezer fős családfákkal...

---
MUKLI KRISZTIÁN

_tel: +3630 347 4636_