[Csaladtortenet 2] GDPR

Komáromi Diána komaromidiana2000 at gmail.com
2021. Május. 13., Cs, 10:11:09 CEST

Üdv,

"Az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) kifejezetten rögzíti, hogy
annak rendelkezéseit nem kell alkalmazni az elhunyt személyekkel
kapcsolatos személyes adatokra, viszont biztosítja annak lehetőségét,
hogy a tagállamok saját hatáskörben elhunyt személyek személyes
adatainak kezelésére vonatkozó szabályozást alakítsanak ki."

Forrás: https://ado.hu/cegvilag/gdpr-elhunyt-szemelyek-adatainak-kezelese/

"Kérheti-e a közeli hozzátartozó elhunyt családtagjának egészségügyi
adatait?

A beteg halála esetén törvényes képviselője, közeli hozzátartozója,
valamint örököse – írásos kérelme alapján – jogosult megismerni elhunyt
családtagja egészségügyi dokumentációját, és így mindazokat az
egészségügyi dokumentumokat megismerheti, amelyekből megtudható, hogy mi
volt a halál oka, illetve hogy milyen kezelésben részesült a beteg a
halálát megelőzően. Az iratokról saját költségére másolatot
kérhet/készíthet. Az iratok kiadása csak akkor tagadható meg, ha azt az
érintett még életében megtiltotta."

Forrás: https://tasz.hu/egeszsegugyi-adatok-gyik

Ugyanitt elolvasható, mit és hány évig kell, hogy őrizzenek a kórházak.

Dia