[Csaladtortenet 2] [MACSE: 23804] DNS kutató projekt - Szegedi Tudományegyetem

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2021. Május. 23., V, 17:57:56 CEST

Kedves Judit, Listatagok!

A népmozgásokkal kapcsolatban:

Ezért volt a javaslat, hogy családfakutatók javasoljanak donorokat (saját magukat vagy másokat).

Nagyon sok település van, ahol nemhogy egy megyéből, de egy kisebb településről (és egy vallásból) származik nemcsak a 16 ükszülő, de kikutatható felmenők többsége, aki nem, az is csak a szomszédos falvakból.

(Ilyenek az én anyai felmenőim is (kb. 80% egy kis mezőváros – Csenger, de a többi is Szatmár megye), de az apaiban is csak 2 ükszülő más megye.).

Ilyen ma is élő személyt több százat, akár ezret tudtam volna javasolni – egy településről azonban nem lehetett 2-3 személynél többet.

Aki földön gazdálkodott, azok (ha egy gyors ötlettől vezérelve Amerikába nem mentek) a legutolsó gondolatuk volt, hogy elinduljanak. A gazdálkodó népesség öregei a mai napig ott élnek, ahol őseik születtek igazoltan 300-400 évre (visszább sajnos nem igazán láthatunk pontos hely tekintetében). A vizsgálat őket célozta meg, mint megyeileg reprezentatív népességet. Ilyenből nekem 30-at sikerült gyűjtenem.

Hiszen a mai természetes folyamatok miatt, 50 év múlva már csak csont, hamu és a családfáink maradnak ezekből az endogám öregekből....

üdv: Szabó Előd