[Csaladtortenet 2] [MACSE: 23815] Tokaji ortodox (g.kel.) magyar egyház anyakönyvei

Babcsányi István babciani at gmail.com
2021. Május. 24., H, 14:05:18 CEST

Kedves Zsuzsanna!

Tokaj és ortodox témában ezt érdemes elolvasni:

https://docplayer.hu/2332237-A-magyarorszagi-papademosz-akta.html

Nem tudom már, hogy ebben a könyvben olvastam róla, vagy máshol, hogy a tokaji a görögkeleti anyakönyvek egészen a 17. századtól (!) megvoltak, de valamikor a 20. század elején eltűntek.
Rémlik olyasmi is, hogy a tokaji görög/szerb közösség beolvadásával megszűnt az egyházközség, és talán az utolsó lelkész Szerbiába költözött és magával vitte az anyakönyveket hogy ne kallódjanak el. Elképzelhető hogy megvannak ott valamelyik egyházi levéltárban. Érdemes lenne utánajárni.

Üdvözlettel

Babcsányi I.