[Csaladtortenet 2] Születési név

Tamás Deák tamas.deak at gmail.com
2021. Nov. 1., H, 13:27:23 CET

leszámítva természetesen az eredeti születési anyakönyvet.

De ami a lényeg, amit az egészből ki akartam hozni a következő : ha
keressük Rezovics Paulát akinek csak a születési dátumát tudjuk, és semmi
mást nem, akkor úgy nem fog előkerülni, ha mondjuk közben Rézfi Paulára
magyarosított és Mézga Gézáné lett. Ha így írják be, ahogy a lenti Darvas
Ivános példában van, vagyis a viselt név Mézga Gézáné és  - helytelenül -
születési névnek Rézfi Paulát írnak be, az egyrészt helytelen is, meg így
sose fogjuk megtalálni.
Én most épp Rákosi Mátyás testvéreivel bajmolódom, ott külön csavar a
Rosenfeld-Rákosi-Bíró változás.