[Csaladtortenet 2] Segítség

Erzsebet Balogh sajkod53 at gmail.com
2021. Nov. 2., K, 20:47:00 CET

Kedves Marcsi, Juli, Pali!

Reggel kicsit kapkodtam, csak Marcsinak válaszoltam és közben még a
levelezőm is gyengélkedett egy sort. Elnézést.

Összefoglalva:

Megtalálam a keresett excel letöltést, a következőket tapasztaltam:
1.
Az xlsx formátumot választva az esetek nagy százalékában olyan file-t
sikerült letöltenem, amit az excelem sérültnek érzett, nem tudott
megnyitni. Másnak is van ilyen panasza?
2.
az xls formátumot választva ugyanolyan excel táblázatot kapok, amilyet
régen. Ez úgy tűnik, működik.
3.
Excel letöltések szempontjából én csak a keresztelési rekordokkal
foglalkoztam régebben (hiszen a magyar és a felvidéki adatokból jobbára
csak azok voltak indexelve). Ezeknél most viszont a letöltött táblázatból
(is) eltüntették a hónapot és a napot, valamint *sajnos a Budapesten belüli
városrész nevét is*!!! Régen a letöltött excel pár hibásan indexelt szalag
kivételével tartalmazta a Budapesten belüli városrész nevét is.
A hónap és nap hiánya nem nagy gond, mert eddig se lehetett az alapján
keresni. De a budapesti városrészek eltüntetése a helymeghatározásból
nagyon hiányzik.
Pl. az óbudai rekordok mind Budapesti rekordok lettek, akkor is ha 1800
előtt kértem őket. Ilyen probléma régen csak az első óbudai szalaggal volt,
ill. 1823-1829 között. Ezzel szerintem igencsak megnehezítették a mai
Budapest területén a kutatást.

Adat a régebbi excel file-ban:
BAPTISM/01 Jan 1868/1868/Óbudai, Budapest, Pest-Pilis-Solt-Kis-Kun, Hungary
Adat a mostani excel file-ban:
BAPTISM/1868//Budapest, Pest-Pilis-Solt-Kiskun, Magyarország

4.
Az excel letöltéstől függetlenül is fennálló probléma: hogyan lehet a
budapesti keresztelések között keresgélni, ha nem lehet leszűkíteni egy
adott városrészre a keresést?  Ez egy ismert hiányosság? Más is tapasztalt
ilyen gondot? (Filmenként persze lehet keresni, de az egy sziszifuszi
munka.)

Köszönöm a figyelmet!

Balogh Erzsébet