[Csaladtortenet 2] Honnan jött a "nemet kalapos"?

Andrea Papp andidoc4eye at yahoo.ca
2021. Nov. 12., P, 14:34:20 CET

Kedves Lista,

Egyik egyenesagi felmenöm (5.dedapam a FS szerint) , Johannes Georgius Steinhauser (1733-1808) kalapos volt Pecsett.

Szeretnem megtudni, hogy honnan szarmazott. Madras Jozsef Pecs telkei, hazai c. könyveben a "nemet kalaposkent" szerepel, mig az egyik egyhazi bejegyzes szerint viszont ex Styria, azaz Strajerorszag, Ausztria.

Forditasi ill. kiolvasai segitseget szeretnek ezert kerni a ket elsö hazassaganal, illetve van valakinek tovabbi ötlete, hogy hogyan tudnek a nyomara, szarmazasi helyere bukkanni?
Van esetleg valakinek ötlete lenne hogy hol keressem Pecsen kivül a 3-4.hazassagot?

1764 : 1. hazassag   https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS64-V2C4

1769:   2. hazassag   https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS64-V24V

kb 1783.   3. hazassag Rozina (ezt nem talatam meg Pecsett), csak a gyerekeket

kb 1788. 4.  hazassag Eva (ezt sem talatam meg Pecsett, csak a gyerekeket)

A halottija megvan, innet tudom a születesi idejet.

Minden segitsegert nagyon halas vagyok.

Üdvözlettel:

Andrea