[Csaladtortenet 2] Elakadtam

Trembeczki Sándor sandor.trembeczki at t-online.hu
2021. Nov. 14., V, 05:31:12 CET

Szeged belvárosának őse a Palánk volt, mely a Tisza mellékágai közül kiemelkedő egyik szigeten alakult ki. A város magját és a vár körüli területet sokáig palánk, azaz kihegyezett cölöpökkel megerősített árkolt földsánc védte.
A mai térképekre nézve nagyjából a Kállai Ödön (Híd), Kelemen, Zrínyi utca, továbbá a püspöki rezidencia–szemklinika vonalán és a Tisza között terült el. Védettségénél fogva városlakó társadalmi elemek: iparosok, kereskedők, polgárok telepednek itt meg. 1879. március 5-én, a szegedi nagy árvíz idején csak a legrégebbi, és egyben legmagasabban fekvő terület, a Palánk néhány utcája maradt szárazon.