[Csaladtortenet 2] csaladtortenet digest, 125 kötet, 1 szám

Gabriella Gál cecilke at gmail.com
2021. Okt. 1., P, 17:32:39 CEST

Kedves Judit!

"Egyik ősapám, Sztudnicska Miklós Ferenc (Nicolaus Franciscus) 1841.10.04-én
született Teplicz, Trencsén vármegyében. Házasságot kötött Nyitrán
1868.09.29-én Nerodolik József budai főügyész Adela (máshol Adelgunda) nevű
lányával. Ezután 1869. januárban nevet változtatott, Kutassi Miklós
(Nicolaus Kutassy) lett. Innentől kezdve az összes gyermekének és neki is a
nevét Kutassy-ként írták, anyakönyvezték, de később előfordult a Kutasy,
Kutasi írásmód is az anyakönyvekben.

Ebből a házasságból összesen nyolc gyermeke született, 1869. június és 1878.
augusztus között - akiket megtaláltunk. Az első 7 gyermek a mai Szlovákia
területén született, különböző településeken, a 8. már Balassagyarmaton, de
többen közülük pici korukban meghaltak. Az első hat gyermeknél az anya neve
Adelgunda (Adela) Nerodolik, majd Etela illetve Etella Nerodolik, amire már
írtátok, hogy szintén lehet az Adelgunda magyar megfelelője.

1878. augusztus és 1885. február (?) között egyelőre nem tudom, mit történt
a párral, mikor, hol éltek (6,5év)."

Budapesti Közlöny, 1877. december (11. évfolyam, 275-297. szám)1877-12-21 /
291. szám
A m. kir. pénzügyminister Kutassy Miklósadóhivatali ellenőrt adótámokká nevezte
ki.

Magyarország tiszti cím- és névtára - 3. évfolyam, 1879.Magyar királyi
pénzügyministerium
14. Balassa-Gyarmath.
Kutassy Miklós, adószedő.

Pénzügyi Közlöny, 18821882-03-11 / 10. szám:  Kutassy Miklós, balassagyarmati
adótárnok, hasonminőségben a sziráki adóhivatalhoz.

Magyarország tiszti cím- és névtára - 4. évfolyam, 1884.I. RészM. kir.
pénzügyministerium
14. Hajdu-Böszörmény:
Kutassi Miklós, pénztárnok.

Gabi