[Csaladtortenet 2] Ub bejegyzés

Babcsányi István babciani at gmail.com
2021. Okt. 8., P, 20:54:47 CEST

A lényeg:

- Az anyakönyvezető az őrizetében lévő eredeti anyakönyvek (első példányok)
megfelelő rovatába folyamatosan rögzíti az utólagos kiegészítéseket vagy
kiigazításokat.
- Ha a kiigazítást a tárgyévnél korábban anyakönyvezett esemény kapcsán kell
tenni, és a másodpéldány már a levéltár őrizetében van, akkor az adott évi
UB jegyzékbe is rögzíti és a tárgyév lezártával átadja a levéltárnak.
- A levéltárban az UB jegyzék alapján az adott bejegyzés megjegyzés rovatába
beírják az arra vonatkozó UB sorszámot, de mindig csak a számot, nem a
bejegyzést másolják be. Nem azért mint ha lusták lennének rá, ez az előírás.
- Abban a kivételes esetben, ha az eredeti anyakönyv elpusztulása esetén az
a levéltár állít ki anyakönyvi kivonatot vagy anyakönyvi másolatot, akkor,
és csak akkor az UB jegyzék alapján előtte kiigazítják az eredeti bejegyzést
a másodpéldányban

Persze ez a procedúra már részben vagy egészben erősen múlt idő lehet, 1980
óta nincs másodpéldány és egy pár éve papír alapú első példány sem...