[Csaladtortenet 2] érdekes és tanulságos mozi a DNS-vizsgálat eredményeiről

Klára Majoros majoros at t-online.hu
2021. Okt. 20., Sze, 17:56:40 CEST

Kedves istván!

Igazából nincs köztünk vita, mindkét oldala a dolognak nagyon
fontos. Ha valaki fel tudja dolgozni a sokkot, ugyanúgy jó vége
lehet, ahogy a filmben is van példa rá. És járhat úgy is, hogy még
ennyi idő után is elutasítják.

A családkutatásban mi itt Magyarországon annyiban különleges
helyzetben vagyunk, hogy nyelvtudás nélkül Amerikából szinte
lehetetlen adatokat találni, a többség meg nem fordul pénzes
kutatókhoz. Így sok újat tudunk mondani az ottaniaknak.
(Például nálunk is, az 1700-as évek közepéről való anyakönyvi
iratoktól teljesen fenékre ültek, mert ott a történelem más
léptékben mérődik.)

Egyébként az "ijesztgetésre" mint rossz és jó példára ott a
vastagbélrákos hölgy, akinek az életét mentette meg ez a
figyelmeztetés. Nekem ez azért különösen fájó téma, mert most is
gyászolom egy kolléganő-barátnőmet, akinek a családjában
ugyanígy volt előtörténete a betegségnek, de nem volt
figyelmeztetés, és nagyon gyorsan belehalt.

Üdv
Klári

 --                    Klára Majoros
majoros at t-online.hu   majorosklara at gmail.com