[Csaladtortenet 2] Fotó kora + keresem rokonaimat

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2021. Okt. 25., H, 20:14:37 CEST

Kedves Kutakodók!
Ez a viselet a díszmagyar egy egyszerűbb formája lehet, vagyis leginkább a
milleniumon készülhetett. Erre utal a jobb hátul a földbe állított
szárított nádacska (talán a mezőgazdasági- halászati pavilonban volt a
fotós állása).
A haja lehet akár hosszú is, mert a párta mögött nem látszik sem a hajfonat
sem a konty, de a turnűr (farpárna) látszana, ha "úri hölgy" lenne,
ugyanakkor a fűző használata még szokásban volt (helyettesíthette a
csontmerevítéssel kivarrt mellény is), ekkor dívott a fehér ruha és fehér
csipke divatja is: ez volt a divat az 1870-1880-as években.
Üdv. Judit

Tamás Deák <tamas.deak at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. okt. 25., H,
18:59):