[Csaladtortenet 2] DNS alapú kutatás

Horváth Péter elar74 at yahoo.com
2021. Sze. 17., P, 15:40:24 CEST

Sziasztok
Múltkor szóba került ez a tipusu családfakutatás.Írtam, hogy egész jó szórakozás tud lenni - néhány esetben nekem is sikerült már megtalálnom (az általában igen távoli) közös ősöket.
Most éppen megint sikerült 3 év után egy ilyet "bizonyítanom".
Elsősorban a My Heritage oldalon szoktam nézni.Ott volt apai nagynénémnek egy találata:
Közös DNS  0,2% (13,3‎ cM)Közös szegmens   2Legnagyobb rész  7,2‎ cM

Ez elég kevés, ilyenekkel nem is foglalkozom, mert távoli a közös ős. Pl velem már nem is mutat találatot (illetve a nagynéni féltestvérével sem, meg egy másik rokonnal sem)Most folytattam egy az egyik félbehagyott ágam és a Kókány névre rákeresve a Facebookos családfakutató csoportokban - kijött, hogy ki kereste ezt a nevet. Pont akivel már régóta keresgetjük, hogy honnan vagyunk rokonok :)Onnantól már "sima" volt.
Egyébként konkrétan a mi esetünkben azt jelenti, hogy (ha én vagyok a 0. generáció) akkor tőlem a 7. a másik sráctól pedig a 6. volt a közös apa (anyuka más volt, féltestvérek voltak)
Szóval, mint írtam régebben ez is egy érdekes kalandozás a családfakutatás terén :)
Üdv: Péter