[Csaladtortenet 2] Hunyadytól /MNL önkéntesek kerestetnek

Hunyady László hunyady3 at gmail.com
2021. Sze. 20., H, 22:28:44 CEST

T. Balog László úr + Kutatok!
Nekem nincs olyan rossz véleményem az 1828-as országos összeírásról.
1995-ben Connor Remer Martha nevű USA-ban élő hölgy a "Mormonoktól"
kikérve a mikrofilmeket és írógépén bepötyögte helységenként az ott lakó
családok neveit. Ezeket árusítgatta vármegyénként 10-20 USD-ért.
https://www.familysearch.org/library/books/records/item/232808-germans-hungarians-1828-land-census-bk-05?offset=17
A német nevekkel még megbirkózott a hölgy, de a magyar nevek teli vannak
hibákkal. Ezzel kapcsolatban még 2009 május 10.-én írtam egy levelet a
Radixindexre
http://www.radixindex.com/pipermail/csaladtortenet_radixindex.com/2009-May/024130.html.
A MNL már próbálkozott korábban is önkéntes indexelők bevonásával,
sajnos sikertelenül. Remélem, hogy a mesterséges intelligencia program
Mrs Connor munkájánál jobb minőséget fog produkálni.
Én sváb ősöket kerestem Baranya vármegyében és mivel Mecseknádasdról
elköltöztek, Connor munkájának köszönhetően megtaláltam őket Tolna
vármegyében. Nem emlékszem már a mikrofilmes képek minőségére, de a jpg
képeket érdemes lenne kereshető pdf-be átkonvertálni. Így meg lehetne
találni a messzire elcsámborgó ősökét is a történelmi Magyarországon.
Persze ma már az FS-en a feldolgozott anyakönyvekben a keresés sokkal
egyszerűbb, de 2010-ben még nem ez volt a helyzet.
üdvözlettel,
Hunyady László