[Csaladtortenet 2] MNL önkéntesek kerestetnek

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2021. Sze. 21., K, 10:12:46 CEST

Pont ez jutott nekem is eszembe. Mármint, hogy kutatás szempontjából az
1828-as összeírás (csak adózókkal, igaz olykor egy-egy értékes
megjegyzéssel, illetve zsidó családoknál, ahol nincs még anyakönyv fontos
forrás) de egyébként bizony sokadrangú forrás. (Gyakorlatilag az
anyakönyvből kinyerhető vezeték és keresztnevet ismétli meg! Nagyon kicsi az
esélye, hogy egy kérdés feloldásában segíthet).
Adatbázisnak adatbázis lesz persze.

De én arra gondoltam, hogy ez csak egy próba, egy teszt - és majd jönnek
esetleg az anyakönyvek? Nemesi iratok? stb.

Az mindenesetre üdvözölhető, hogy az önkéntességet igénybe veszik és nem
zárkóznak el a "laikus" szemtől.
Ez már egy szemléletváltásról, nyitásról árulkodik!