[Csaladtortenet 2] Nerodolik Adelgunda hol és mikor halt meg - nagyon elakadtam

Judit judit.pinterne at t-online.hu
2021. Sze. 30., Cs, 18:32:44 CEST

Kedves Tagok,

A Kutassy ágamat kutatom - még mindig - és szeretnék segítséget kérni abban,
hogy megtalálja-e nekem valaki, hogy Nerodolik Adelgunda hol és mikor halt
meg. Nagyon elakadtam ezzel a kutatással.

A családhoz tartozó többi anyakönyvi bejegyzést pár kivétellel, de majdnem
mindet megtaláltam.

Egyik ősapám, Sztudnicska Miklós Ferenc (Nicolaus Franciscus) 1841.10.04-én
született Teplicz, Trencsén vármegyében. Házasságot kötött Nyitrán
1868.09.29-én Nerodolik József budai főügyész Adela (máshol Adelgunda) nevű
lányával. Ezután 1869. januárban nevet változtatott, Kutassi Miklós
(Nicolaus Kutassy) lett. Innentől kezdve az összes gyermekének és neki is a
nevét Kutassy-ként írták, anyakönyvezték, de később előfordult a Kutasy,
Kutasi írásmód is az anyakönyvekben.

Ebből a házasságból összesen nyolc gyermeke született, 1869. június és 1878.
augusztus között - akiket megtaláltunk. Az első 7 gyermek a mai Szlovákia
területén született, különböző településeken, a 8. már Balassagyarmaton, de
többen közülük pici korukban meghaltak. Az első hat gyermeknél az anya neve
Adelgunda (Adela) Nerodolik, majd Etela illetve Etella Nerodolik, amire már
írtátok, hogy szintén lehet az Adelgunda magyar megfelelője.

1878. augusztus és 1885. február (?) között egyelőre nem tudom, mit történt
a párral, mikor, hol éltek (6,5év).

Ami biztos, hogy 1885.09.09-én már özvegyként, másodszor is megnősült
Miklós, Hajdúböszörményben elvette Szemán Ilonát, akitől szintén született
(legalább) 7 gyermeke, az első 1885.11.17-én. (Előtte, 1885.05.13-án meghalt
az egyik, első házasságából született fiúgyermeke, már szintén
Hajdúböszörményben, tehát ekkor már ott lakott.) Miklós 1911-ben,
Hajdúböszörményben halt meg.

1906.05.03-án az első házasságból származó Ede nevű fia megnősült. A
házassági anyakönyvi bejegyzésből tudtuk meg, hogy az első felesége, néhai
Kutassy Miklósné született Nerodolik (keresztnevet nem írtak) és korábban
Bécsben lakott.

link:
<https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9TXB-939M?from=lynx1UIV7&i
=28>
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9TXB-939M?from=lynx1UIV7&i=
28

Mivel van 6,5 év, amiről nem tudunk egyelőre semmit, szeretnék segítséget
kérni abban, hogy Adelgunda vajon hol halhatott meg. Elképzelhető, hogy
Bécsben és erre utal ez a bejegyzés? Hogy lehet megtalálni egy ilyen
bejegyzést, ha sem a pontos évet, sem a helyet nem tudom, azt sem, hogy hol
laktak (ha Bécsben).

(1876-ban a Bécsi Tudományegyetemre beiratkozott a magyar származású, 18
éves Nerodolik Ladislaus Arthur, aki esetleg rokona (testvére?) lehetett.
Adele egyik testvére Tivadar volt, akit megtaláltunk és 1847. novemberben
született, szintén Budapesten).

Köszönöm, ha tudtok segíteni.