[Csaladtortenet 2] index, indexelés, különböző indexelő csoportok

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2022. Ápr. 1., P, 00:23:40 CEST

Marcsi írta, hogy:
> A MACSE es a FS filmszama egyezik, de a képszám az nem mindig, mert a FS szetdarabilta a filmeket

Már megint azt kell írnom, hogy "nem egészen".... :-)

Az FS-en a filmeknek vagy képcsoportoknak kétféle "postacíme" lehet: a
filmszámos, meg a mérföldköves. A mérföldköves a "feldarabolt"
változat. Például a polgári anyakönyvek először megyék, aztán
anyakönyvi kerületek, és azon belül általában fajta és évkör szerint
vannak felosztva
(https://www.familysearch.org/search/collection/1452460). Ugyanazokat
a képeket (és néha többet is) a katalóguson keresztül is el lehet
érni, de ott az egész film egyben van, tehát többet kell böngészni.

Képböngészéskor a két postacím között lehet váltani: a fenti csíkban a
filmszám vagy első mérföldkő utáni kis háromszögre kell kattintani.
(Ha a film nem tartozik mérföldköves gyűjteménybe, mint például az
egyházi anyakönyvek, akkor nincs mi között válogatni, de a kis
háromszög változatlanul ott van.)

Eddig még soha nem figyeltem oda, hogy a MACSE linkjei melyik
postacímet használják, de ha teljes filmeket indexelnek, akkor
érthető, hogy a filmszámos képszámozás szerint sorolnak mindent.

Juli
/\ /\