[Csaladtortenet 2] Keresés szlovák területen

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2022. Ápr. 18., H, 20:48:50 CEST

Keresem Gallik Valburga Apollónia adatait a familysearch-ön. Halotti
bejegyzése szerint Kokován született, Gömör megyében 1830 február 8-án.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C3Q8-5XCN?i=169&cat=135325
(008549810 film 170 kép).

Más adatok szerint 1848 február 8-án kötött házasságot Haviár Dániellel,
szintén Kokován (a nevét kezdetben Havjár formában írták). A leginkább
részletes adatokat itt találtam:
https://www.myheritage.hu/research/collection-1/myheritage-csaladfak?itemId=341266221-1-500594&action=showRecord&recordTitle=Walburga+Havi%C3%A1r+%28geb.+kokovai+Gallik%29

Nagyot nem tévedtem, itt található egy olyan hivatkozás is, amelyben
Valburga szülei szerepelnek mint keresztapa és keresztanya:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Haviár_Dániel_(országgyűlési képviselő)
(apja és fia azonos nevet viselt)

A születési hely Valburga halálozása idején már Gömör-Kishont megyében
volt. Csakhogy ilyen néven egy Liptó megyei helységet találtam
(filmszáma 004945134 Hibbe). a dokumentumban nagyon nehéz keresni, de
úgy vélem, sikerült megtalálnom az 1830 évi születési bejegyzéseket is
és az 1848 évi házasságkötéseket is, csakhogy Valburga egyik helyen sem
található. Ezek után fel kell tételeznem, hogy létezett egy hasonló nevű
település Gömör megyében is, ez lehet Rimakokova, de ezt nem találom
(filmszáma ismeretlen). Ti hogyan keresnétek tovább?   Üdvözlettel János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Brachtl, Békési, Mojsisovics, Ungvári, Márki-Zay, Kása