[Csaladtortenet 2] Keresés szlovák területen

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2022. Ápr. 21., Cs, 17:49:16 CEST

Azok kedvéért, akik esetleg kutatják ezeket a családokat (Haviár,
Márki-Zay), a következő kiegészítéseket írtam össze; főként azért, mert
így Valburga szüleinek kiléte bizonytalanná vált. Tehát:

Haviár Dániel (1816. okt. 27. Losonc 1867. nov. 5. Szarvas) és Gallik
Valburga Apollónia (1830. febr. 8. Rimakokova - 1870 nov. 22. Szarvas)
első négy gyermeke Rimakokován született. Házasságkötésük 1848-ban volt
Rimakokován. Ennek a helységnek az anyakönyvei elvesztek.

Dániel (https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KXWH-7BS); Emma
Valburga (https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KXWH-43Q);
Valéria Izabella (https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KXWH-W2K)
és Gusztáv Lajos (https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KXWH-WDM)...

...keresztapja Gallik Dienes coalitionalis főfamester, Gr. Forgács
tisztje. Keresztanyja Paczekné Rigó Emilia.

Emilia férjes asszony volt, házasságkötése:
(https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9TMK-99D9?i=173&cc=1554443&cat=1428756)
Paczek Móric rimaszombati orvos (36 éves) 1846 november 23-án volt (Rigó
Emilia 19 éves) (eskető lelkész: Haviár Dániel) 174 kép 005016893 film
Haviár Dániel és Gallik Valburga ekkor átköltözött Szavasra, a többi
gyermeknek onnan választottak keresztapát és keresztanyát.
---------
Ezekből azt a következtetést vonom le, hogy a keresztszülők nem
feltétlenül voltak azonosak Gallik Valburga szüleivel. A bejegyzésekben
szereplő Gallik Dénes lehetett Valburga apja, nagybátyja, vagy testvére.
Ha neki lett volna házastársa, alighanem ő lett volna a keresztanya.
Következésképp lehetett magányos, lehetett özvegy, vagy legénykorú;
olyan, aki még nem házasodott meg.    Üdvözlettel János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Brachtl, Békési, Mojsisovics, Ungvári, Márki-Zay, Kása