[Csaladtortenet 2] Németelemér_Torontál megye

Zsuzsanna Larsson Gilice zsuzsannag at icloud.com
2022. Aug. 30., K, 11:19:10 CEST

Kedves Csoport!

Mostanában láttam Németelemér beirás esküvö 8 nov 1848: Kónya István (Torda) + Bába Anna (Magyar czernya) lakhely Sz Mihály (az gondolom Magyarszentmihály/Mihajlovo-Serbia). Valószinü ez a Konya ág amit keresek. Az ”indications” stimmel.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSJV-QCDP?i=420&cc=4133831&cat=333397
(El tudom olvasni és Kónya a név / nem Zonya ;)

Pont allatta van egy ”Fenyvesi” özvégy-nö. Nagyon keveset tudok Torontál felmenökröl, és nem tudtam kutatni eddig. Amit tudok hogy egy Fenyvesi Catharina született 11 nov-1862 Magyar-Szentmihályon. Ez nincs online. Keresésnél FS:ön nincsenek túl sokan Fenyvesi, gondolom kis település volt ez a Magyarszentmihály.

Katalinfalva-anyakönyvet is látok Familysearch:ön és abban pedig észrevettem tordai-beirásokat is (Torda, Tóba etc).

Tordán ahogy olvasom Wikipédia történt egy pár dolog 1800-1848/49 években, és tán az új templom 1846 lett kész. A Tordai-falusi-honlapon egy jó térkép elö jön ahol irja magyarul is a falvakat. Ìgy latom ezek a kis telepulések közel vannak egymáshoz.
http://torda.rs/mapa.html

Csak gondoltam leirom ha valaki más is kerezsget ”Tordán” Torontál/Vajdaság.

Kedves udvözlet
Zsuzsanna