[Csaladtortenet 2] transcribus

Adrián Ferenc Rieger riegeradrianferenc at gmail.com
2022. Dec. 1., Cs, 19:40:29 CET

Pár észrevétel a Transcribus-szal kapcsolatban.
1. A viszonylag nagy hibaszázalék miatt csak az tudja használni, aki
tapasztalt német folyóírás-olvasóként gyorsítani akarja a munkáját. Német
nyelvtudás nélkül eleve kizárt a használata.
2. A program csak korlátozott ideig ingyenes. Kb. tucatnyi használat után
már nem az.
3. A Sütterlin nem azonos a német folyóírással (Kurrentschrift), hanem
ennek leegyszerűsített, iskolai használatra kitalált változata. A
családkutatásban előforduló okmányok általában nem Sütterlinnel íródtak.
4. A program használata előtt be kell állítani a legmegfelelőbb variánst,
időszak és régió függvényében.
4. Csehországi anyakönyvek esetében kettős kihívás előtt áll a
családkutató: cseh nyelvtudás nélkül a német folyóírással íródott
bejegyzéseket megérteni képtelenség: tapasztalt német folyóírás-olvasóként
csütörtököt mondtam, bár családomban van, aki anyanyelvi szinten beszél
csehül és segített.

Üdvözlettel,

Rieger A. Ferenc

Burian Felician via csaladtortenet <csaladtortenet at levlista.theka.hu>