[Csaladtortenet 2] Heiszinger Jakab és Németh Julianna

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2022. Dec. 3., Szo, 21:01:34 CET

Kedves Listatagok!

Az alábbi elakadásban szeretnék tippeket kérni, hátha lenne valakinek
ihlete a hogyantovábbra. :)

Adott egy házasság: 1797. aug. 20. Egyházasfalu, Heiszinger (Hajszinger)
Jakab (22, Dasztifalu) + Németh Julianna (18, Dasztifalu).
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939F-DHC5-N?cc=4133831&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6N3Z-4SVZ

Jakab születését nem találtam meg az egyházasfalui anyakönyvben (1770-ig
lapoztam vissza), és a halálozását sem lelem sehol (1821-1870 közötti
időszakot lapoztam át az alábbi anyakönyvekben: Nemesládony, Egyházasfalu,
Újkér, Németlövő, Bő, Szakony). Azt reméltem, ha meglesz a halotti,
közelebb kerülök a születésihez. Egyébként pásztor volt; a gyermekei is
több különböző faluban születtek, ezért gondolom, hogy ő "akárhol is" lehet.

Németh Julianna Pórládonyban hunyt el 1850. okt. 27-én, bejegyzés szerint
70 évesen, Heiczinger Jakab feleségeként (és nem özvegyeként):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-XSS5-YP?cc=4133831&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6N39-KLTX

A házassági és a halotti bejegyzés alapján Julianna születési éve 1779 vagy
1780. Ezekben az években nem találtam Németh Juliannához születési
bejegyzést az egyházasfalui anyakönyvben. Van egy 1781-es lány, de ő az
1797-es házassághoz kicsit fiatal lenne, és valószínűleg megvan az őhozzá
tartozó házassági bejegyzés is. Időben visszafelé haladva egy 1777-es és
egy 1776-os bejejegyzés találtam, közülük az egyik (feltehetőleg az 1777-es
születésű) kislány elhunyt.

Julianna (Stephanus Németh + Juditha Borsodi) 1777. febr. 12. Dasztifalu
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-YSYD-FZ2?i=435&cat=109203
Megh.? 1778. jan. 19.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939F-DH43-S?i=544&cc=4133831&cat=109203

Julianna (Josephus Németh + Catharina Horváth) 1776. május 4. Dasztifalu
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-YSYD-F8Q?i=433&cat=109203%E2%80%8B
A párnak 1779. jan. 3-án Marianna nevű lányuk született
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-YSYD-FDQ?i=440&cat=109203

Kérdéseim:
- Elfogadhatom-e az 1776-os bejegyzést Juliannához? (Belefér-e a 3 év
tévedés a házassági bejegyzésbe, és a halotti bejegyzések közül az 1 éves
kislány kora lehet pontos?)
- Hol és hogyan lenne még érdemes keresni Jakab születési, ill. halálozási
bejegyzését?

Előre is köszönöm a tippeket!

Üdv:
Peti