[Csaladtortenet 2] Kiolvasási segítség(ek): Czeszkut és Kéri?

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2022. Dec. 9., P, 06:21:55 CET

Kedves Listatagok!

Reményeim szerint sikerült megtalálnom az egyik felmenőm első és harmadik
házasságát a (sopron)horpácsi anyakönyvben, viszont mindkét bejegyzés
feladta a leckét.

Az első házasság (jobb lap, második "bekezdés", Franciscus Gerbosics):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1BDM-G?i=134&cat=119047
A kérdés: honnan jött a vőlegény? Én Czeszkutnak olvasom, de a Google nem
volt a segítségemre, hol is kéne ezt keresni.

A második házasság Frankón (Frankenau, Répcesarud) köttetett.

A harmadik házassága:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1BC4-Q?i=429&cat=119047

Itt a bal oldali lap legfelső bejegyzésében (1771. jún. 24.) mi a
menyasszony családneve? (Alatta, a lapon az ötödik, számozva a 8-as
bejegyzés szerintem a testvére házassága lehet, Georgius, legalábbis
szerintem ugyanaz a családnév.)

Lehet-e ez a családnév Kéri?

Találtam ezt a születési bejegyzést (jobb lap utolsó előtti), ez
hasonlított a legjobban a bejegyzésben látotthoz. 🙂
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1BZZ-R?i=62&cat=119047
(Az 1744-es születés illik az 1771-es házassághoz, illetve a feleség
Frankón hunyt el 1804-ben, bejegyzés szerint 60 évesen, Catharina Gerbosics
néven írva.)

Ezen az oldalon pedig mintha a fent is említett Georgius bejegyzése lenne
április 11-én, ahol a családnév szintén Kéri alakban szerepel.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1BHK-K?i=75&cat=119047

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv:
Peti