[Csaladtortenet 2] Krisztics-Biletics-Lei

Lengyel, Jánosné kompolthy47 at gmail.com
2022. Dec. 16., P, 22:18:24 CET

Kedves György!
Krsztics Demeternek volt még egy házassága Biletics Cecília és Kovács
Krisztina között. A második feleség Márfi Anna volt, akit 1906.08.05-én
vett feleségül. (a házasságkötés a Baranya megyei Harasztin
anyakönyvezve).  A házasságkötéskor a vőlegény lakóhelye: Németbóly,
Békási puszta, lehet, hogy már első felesége halálakor is itt
lakott..Ebből a házasságból hirtelenében két leánygyermek születését
találtam:
Anna: Vókány (Kuruczpuszta) 1907.10.10. (az apa családneve Körösztösnek
van írva) és ugyanott
Juli: 1910.03.09.
Nem erre a két (fél)testvér lányra gondoltál? Ez esetleg magyarázat
lehet arra is, hogy az első - még házasságon kívül született -
gyermeket, Katalint nem az új család, hanem a vokányi malmot birtokló
Ley Irma nevelte valamilyen oknál fogva. Fiút nem találtam még, de
lehet, hogy az első házasságban kell őt keresni.
Ley Irma: ha 50 évesen halt meg, kb. 1869-ben születhetett. Baranya
megyében egy 1869-ben született Ley vezetéknevű leánygyermeket találtam,
de őt Franciska Amália néven keresztelték Tengerin községben (anyakönyv:
Siklósbodony vagy Bodony)), szülők: Ley József és Joller Lujza. Az apa
molnár volt.
Korabeli újságokban említik özvegy Ley Pálné nevét, aki molnár volt
(feltehetően megörökölte a férjétől) és Ley Irmával közösen vásárolt
ingatlant  Pécsen.
Pécsen 1902.03.16-án egy bizonyos Ley Géza fűszerkereskedő meghalt 28
éves korában, aki Tengerin településen született. Szülei: Ley József és
Joller Lujza. Ley Géza halálát testvérnénje Harangozó Károlyné született
Ley Irma jelentette be, aki ebben az időben Kaposváron lakott az
anyakönyvi bejegyzés szerint. Egyébként volt egy Pál nevű testvérük is.
Valószínű, hogy Irma = Franciska Amáliával, de igazolni nem tudom.
Hátha ezek az adatok segítenek a tovább lépésben.
Üdvözlettel,
Lengyel Gabi