[Csaladtortenet 2] segítségkérés Mieth Józseffel kapcsolatosan

Ing. Peter Veress veressp at gmail.com
2022. Dec. 19., H, 12:23:22 CET

Kedves Listatagok!

Saját érdeklődésem megfogalmazását ki szeretném bővíteni a hasonló témával
foglalkozó levéllel kapcsolatosan, melyekre érdekes válaszokat olvastam (ez
év december 16-án „Uradalmi cseléd / inas”).

Mieth József (coquus) urasági szakácsként szerepel több felfedezésemben. Az
érdeklődésem nem csak a konkrét kapcsolatra fokuszál urasági munkaadó és
alkalmazott között, hanem keresem a lehetőségét felderíteni konkrét főúri
és az alkalmazott közösségi, szociális, emberi kapcsolatát.

A felfedezéseim szerint a családfámon Mieth József hét leszármazottjának
keresztszülei a magyar főrangú Wenckheim családból származnak. Hét
gyermekről van szó, testvérek, unokatestvérek és nagynénijük. Például
nagyanyám Josephy Fridrich Margit keresztanyja Wenckheim Krisztina grófnő.
A keresztelőn 1888. május 13-án Budapesten a Belvárosi Nagyboldogasszony
templomban, személyesen megjelent.

üdv

Veress Péter

Nagyon szépen köszönöm, hogy további számomra értékes új információkhoz
jutottam néhány kedves listatag segítségével.

Ing. Peter Veress <veressp at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. nov. 26.,
Szo, 16:23):