[Csaladtortenet 2] Kalina Mária?

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2022. Dec. 28., Sze, 21:08:51 CET

Kedves Kutatótársak!

Azt hiszem, egy "szakmában" gyakori bonyodalomba ütköztem, amit talán
sikerült feloldani, de szükségem lenne némi megerősítésre.

Adott egy házasság Péteriben, 1810. nov. 27-én Petro Márton és Kalina Mária
között. Tanúk: Joannes Semetka, Joannes Dobronyovszky, Juditha Batsik,
Susanna Gyurkovits.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSR6-Y343-2?i=84&cat=135278

A vőlegény irsai volt, a menyasszony feltételezhetően péteri, már csak
azért is vagyok biztos ebben a feltételezésben, mert 1780-1795 között a
péteri anyakönyv indexében összesen kilenc Kalina Máriát találtam. Közülük
négyet halálozás okán sikerült kizárni a menyasszonyjelöltek közül, a
többiek házasságát mind megtaláltam, csak éppen azt nem tudom, hogy az öt
bejegyzésből melyik kihez tartozik (kor, szülők neve sehol sem szerepel).
Itt vesztettem el az önbizalmam.

Az öt lány közül az egyiket 1793. aug. 28(?)-án keresztelték, szülei Kalina
János és Hornjak Mária, keresztszülők: Josephus Matus, Joannes Figuli, Anna
Boltsik, Susanna Bjeljk.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSRX-37QQ?cc=4133831&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6NS2-568M

Én azért hajlanék arra, hogy őt "válasszam", mert a házasságnál van egy
Batsik nevű tanú, ami hasonlít a Boltsik nevű keresztszülőre, de... ezt
elég gyenge kapaszkodónak érzem.

A vőlegényt, ha minden igaz, 1792. szept. 18-án keresztelték Irsán, szóval
az 1793-as bejegyzésű menyasszony legalább fiatalabb lenne nála. (Még van
egy 1794-es lányzó, aki még "játékban van", és még a keresztszülőket
összevetve sem tudtam hozzá házassági bejegyzést rendelni. Van még egy
1793. jan. 19-i bejegyzésű lány, aki szintén fiatalabb lenne, mint a
vőlegény, de hozzá egy hasonló keresztszülő-tanú párosítással tudtam
házasságot rendelni.)

A keresett feleség 1852. okt. 9-én hunyt el (Annát írtak Mária helyett),
bejegyzés szerint 62 évesen, ami biztosan nem pontos, mert 1790-es
keresztelésű Kalina Máriát nem találtam.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C33C-3QF2-R?i=177&cat=131511

Van még esetleg valami, amivel szűkíteni tudnám a kört, vagy biztosabbá
tenni a feltételezésem? Vagy lát valaki az adatok között olyan
összefüggést, ami felett elsiklottam?

Előre is nagyon köszönöm a segítséget!

Üdv:
Peti