[Csaladtortenet 2] Kérdés - utólagos törvénytelenné nyilvánítás

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2022. Feb. 14., H, 21:29:47 CET

Hasonló eset Hargitai Ferenc (amerikai szinésznő Mariska Hargitay
nagyapja): https://www.familysearch.org/tree/person/details/L1FV-ZY5

Az anyja férje Bodicsi József volt, de a keresztelési anyakönyv
megjegyzés rovatába beírták, hogy "több év óta külön élnek"
(https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-RT3Z-J6?personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AV5WH-XCK).
A fiú 14 éves korában "törvénytelennek nyílváníttatott", aztán 16
évesen örökbefogadta a valószinűsíthető természetes apja.

Az akkori törvény szerint, ha az anyának volt férje, akkor
automatikusan a férj volt minden gyerekének a törvényes apja -- még
akkor is, ha a férj mondjuk Amerikába menekült a házasság második
hetében. (Jó, jó, pont ilyenről nem tudok, de szerintem biztos
előfordult.) Ezt az automatikus apaságot nem tudom, milyen körülmények
között és ki tudta fellebezni, de nyílván volt rá valami mód.

Juli
/\ /\
>*.*<

László Turóczy <laszlo.turoczy at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022.