[Csaladtortenet 2] Sóhivatal

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2022. Feb. 22., K, 11:52:48 CET

Kedves Erik!
A tévedés jogát fenntartva, a tördelésből következtetve, és a latin szótár
segítségével az a tippem, hogy a Fősóhivatal (Supremum Salin) Sóvári
kirendeltségének (Officium Sóváriense) a vezetősége/elöljárói
(Preaceptoratus) öt alosztályba szerveződtek:
Felügyelőség (Praefectus)
Beszerzési osztály (Provisor)
Erdőmester (Silvarum Magister)
Erdőfelügyelő/nyopmozó (Silvarum Indagatores)
Sóvári sóhivatal (Sóvárience Salis Officium) - Gondolom ez volt az ügyeket
lényegében végző hivatal, itt zajlott a tényleges adminiszráció, itt
dolgoztak a sótisztek, akik pl. az adóügyeket intézték.
Bővebben a sóhivatalokról https://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%B3hivatal
Üdv,
Anna

Erik Dirbák <dirbakerik at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. febr. 22., K,