[Csaladtortenet 2] Fejér megyei polgári anyakönyvek egy része le lett tiltva az FS-en?

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2022. Feb. 23., Sze, 14:58:34 CET

Lengyel János írta:
> Kedves Kutatótársak az FS-en a Fejér megyei polgári anyakönyveknél elég sok filmtekercs jelet látok.

Részletek nélkül csak általánosságban tudok szólni, de kiválasztottam
találomra Gárdonyt: https://www.familysearch.org/search/catalog/777928
Az utolsó három adagnál filmtekercs látható, pedig például a
2384718-as filmen (5076012-es digitális képcsoportban) csak halottikat
sorol, amik elméletileg nem védettek.

Az a baj, hogy az FS a védettséget "minden vagy semmi" alapon tartja
be: az említett filmen a gárdonyi halottik csak az első három részt
képezik. Összesen hat rész van a filmen, és ezek közül a negyedikben
Gúthtamási 1950-es évekbeli születési anyakönyve található
(https://www.familysearch.org/search/catalog/1172488), ami még
évtizedekig védett adat lesz. Ezért a gárdonyi halottik és a gyúrói
1895-1913-as születések sem érhetők el interneten, mert ugyanazon a
filmen (képcsoportban) vannak.

Arról ellentétes információkat hallottam már többször is állítólagos
FS alkalmazottaktól, hogy szándékoznak-e a képcsoportokat
szétválasztani. Az egyik azt mondja, hogy igen, folyamatban van, a
másik azt mondja, hogy nem, az ilyen képek nem lesznek interneten
elérhetők. Fogalmam nincs, melyiknek kéne hinni.

Juli
/\ /\