[Csaladtortenet 2] Anya kerestetik

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2022. Júl. 13., Sze, 12:09:00 CEST

Az alábbi módon keresem Mogyoróssy feleségét, Enyedi Juliánnát.
Mogyoróssy József 1839-ben született, nem tartom valószínűnek, hogy a
felesége nála idősebb lett volna. Ezért csak az ezután Gyulán született
református lányokat vettem számításba. Számításba vettem, hogy az első
gyermek születésénél nem lehetett 17 évnél fiatalabb, és az utolsó
gyermek születésénél nem lehetett 45 évnél idősebb. Így jött ki ez az
időintervallum.

Mogyoróssy a könyvtáralapító Jánosnak az unokaöccse. A kritikus
időszakban igen sok Enyedi Julianna született Gyulán. A keresés módját
azzal kezdtem, hogy nem lehetett a férjénél (1839) idősebb:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:VF26-552 szül 1939 szep 4.
(ő már fiatalabb)

Az utolsó gyermek születésénél az anya nem lehetett 45 évnél idősebb:
1890 (Gyula születése)-45=1845 Ebben az intervallumban az Enyedi
Julianna születések:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:VF26-RW5      1841 máj 27
szül Julianna
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:VF2X-RJ6        1842 nov 13
szül Julianna
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:VF2X-CLS        1844 ápril
16 szül Julianna
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:VF2F-7TQ       1848 szep 20.
szül Julianna
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:V6BJ-2LX        1853 szep
17. szül Julianna
Az intervallum végét abból számítottam, hogy az első gyermek
születésénél az anya nem lehetett 17 évnél fiatalabb. 1875 (Mária
születése)-17=1858

Ezekből tehát nem állapítható meg az anya kiléte.

Ezek után végignéztem a házasságokat Gyulán (a férj katolikus, a feleség
református; mindkettőt megnéztem) az első gyermek (Mária) születésétől
visszafelé öt évvel. Nem találtam. Van-e valakinek ötlete mégis, hogyan
azonosítsam a feleséget?  Üdvözlettel János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Brachtl, Békési, Mojsisovics, Ungvári, Márki-Zay, Kása