[Csaladtortenet 2] Rejtvényfejtés: tényleg mindenki kedden házasodott?

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2022. Júl. 19., K, 02:54:13 CEST

Őskereső előfizetéssel rendelkező listatárs segítségét kérem
rejtvényfejtéshez: Szarvason 1792-ben tényleg mindenki kedden
házasodott, vagy valami mást jelent a latin keltezésben a "Die
Martis"?

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSVH-P932-D?i=272
Copulati 1792
Die Martis post Domin. 24. Trinitatis
H.J. Paullus Paulli Szlovak & Dor. Kokauszky fil. cum
H.V. Cathar. Georgii Tomasovszky & Maria Szklenár filia.

Azért gondoltam az Őskeresőre, mert úgy emlékszem, hogy erről az
időszakról sokkal bőszavúbb házassági anyakönyv is található ott.
Hátha az egy kicsit érthetőbben írta le, hogy Szlovák Pál és
Tomasovszky Katalin tulajdonképpen milyen napon házasodtak.

(A MACSE indexelő nov. 24-et írt, ami nem kizárt -- akkoriban nagyon
sok lakodalmat novemberben tartottak -- de a keltezésben a szám
szerintem nem napot jelöl, hanem Szentháromság utáni vasárnapot.
1792-ben állítólag április 8 volt Husvét, tehát számolásom szerint
Szentháromság 24.-ik vasárnapja november 11.)

Juli
/\ /\