[Csaladtortenet 2] Távoli rokonok felkeresése

Kurucz Dániel dani7734 at freemail.hu
2022. Jún. 20., H, 10:24:07 CEST

Kedves Listatagok! Ismét két kérdésbe, problémába ütköztem. Remélem, tud segíteni valaki ebben a kissé komplikált dologban, igyekszem érthetően leírni, miről is lenne szó. Mindkét dolog ahhoz kapcsolódik, hogy 4 éves kutatásom során eddig sikerült 12 ükszülőmről fotókat beszereznem közelebbi és távolabbi rokonaimtól, azonban 4 fotó még hiányzik ahhoz, hogy teljes legyen a 16 fős ükszülői sor. Sajnos az általam ismert rokonség nem tud segíteni ebben, mert vagy nem ismerték az érintetteket, vagy mert megszakadt a kapcsolat a távoli rokonsággal. Hiszem, hogy az érintett 4 ükszülőmről létezik fotó, hiszen ha az üknagymamám, aki 1931-ben hunyt el, és fennmaradt róla 2 kép, akkor azokról is kell, hogy legyen, akik az 1960-as és 90-es években hunytek el...Tehát a kérdésem az, hogyan tudnám felkutatni a távoli rokonaimat e probléma okán? Nagyapám és nagyanyám unokatestvéreit keresem, bízva abban, hogy tudnak segíteni. Nagyapám unokatestvérét Durmics Gabriellának hívják, nagyjából a 60as éveiben járhat, sajnos férjét, ha van, nem tudom hogy hívják. Budapesten lakhat, édesanyja neve Csabai (Csapanda) Gabriella, aki 1926 körül született.Nagymamám részéről bonyolultabb a dolog, ott ugyanis abszolút nem tudom az unokatestvérek nevét. Viszont biztosan van unokatestvér, mert az egyik gyermekkori fotón nagymamám (szerintem) a nagymamájával és egy korabeli kislánnyal lett lefotózva. Mivel nagymamámon kívül senkit nem tudunk beazonosítani a képen látható személyek közül, ez arra következtet, hogy valószínűleg az unokatestvérével lett megörökítve. A családunk és az unokatestvér része feltehetően a '80-as évek óta nem tartja egymással a kapcsolatot (ennek okát nem ismerem), így elég nehéz dolgom van. Az üknagymama 1997 decemberében hunyt el, és Dunaújvárosban van eltemetve (feltételezem, hogy az üknagypapa is, de halottiját még nem találtam meg). Ebben az esetben én annyit tudok tenni, hogy Facebook-on keresztül egy Dunaújvárosi csoportban érdeklődöm, hogy kinek hívták így és így a nagyszüleit, feltéve ha írhatok a csoportba. Mivel a családnév sem túl ritka (Szekeres, Mészáros), ezért szintén kevés az esélye, hogy sikerül kapcsolatba lépni az érintettekkel. Van esetleg valakinek ötlete, hogyan lehetne mégis sikert elérni, illetve hogyan vágjak bele a felkutatásba? Itt van előttem az egész nyár, ráérnék, de ötletem sincs, hogyan kezdjem el. Kicsit kacifántos a dolog, de remélem valaki tud segíteni. Az ükszüleim adatai nagyvonalakban, ha esetleg ez is szükséges: Csabai (szül.: Csapanda) Gyula (Szond, 1894- Bp. 1957) fodrász volt; Csabai Gyuláné Horváth Erzsébet Margit (Makó, 1895- Bp. 1963); A Tavaszmező utcában laktak;Szekeres Mihály Ferenc (Kisperkáta, 1905-????); Szekeresné Mészáros Erzsébet (Nagyperkáta, 1909-Dunaújváros, 1997)Elnézést a hosszú levelemért, de rövidebben nem tudtam volna megírni...Előre is köszönöm az ötleteket, és mindenkinek jó nyarat kívánok, sikeres kutatással!Dani