[Csaladtortenet 2] Fusca név

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2022. Már. 17., Cs, 11:56:22 CET

Mária Anasztázia Fusca legidősebb nővérénél is elakadtam. Íme:

Zay Aloisia férjhez ment Ferenczy Illéshez 1850-ben:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-XPQ1-D?i=272&cc=1743180
április 9-e

Aloisia kilétét csak a gyermekei adatai alapján lehet ellenőrizni, mert
ilyen néven a szüleinek nem született gyermeke. Születési neve Mária
Antónia Ludovika (Gyulavári 1814 június 16) a házassági bejegyzésben ott
áll, hogy Gyulaváriban született és Sarkadon lakott. Ő:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:XKBP-T7G   (június 16)

A Gyulaváriban született leányok vagy pártában maradtak, vagy
gyermekkorukban meghaltak. Ezért egyedül ő lehet esélyes az azonosságra.

Aloysia gyermeke például az 1852-ben született Ferenczy István Illés
(Derecske), keresztapa Zay István és Máry Aloysia! (004666081 film 159
kép) tehát a gyermek nagyszülei. Ők más unokájuk esetén is vállalták a
keresztszülő feladatát.

Tekinthetem azonosnak? Vajon mi okozhatta ezt a névváltoztatást – holott
ilyet senki más nem tett a testvérei közül?
János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Brachtl, Békési, Mojsisovics, Ungvári, Márki-Zay, Kása